Репутацията е от значение. Хората купуват марки, на които се доверяват, и за които четат новини, на които вярват. Когато Би Би Си публикува история за антарктическите пингвини, които летят в Южна Америка, хората го повярваха поради силната репутация на телевизионния оператор. Аноматите на April Fool са инструмент за добавяне на процентни пунктове към репутацията на корпорацията като приятна, приятелска и съсредоточена върху клиентите. Но управлението на онлайн репутацията (ORM) не е нещо, което трябва да правите само в един ден в годината – изграждането на репутация, която придава на Вашата марка истинска добавена стойност изисква Вашето постоянно внимание.
Клиентите Ви са винаги нащрек.
Вашата онлайн репутация е до голяма степен се формира от това, което се появява, когато някой Ви потърси марката Ви в google. И това наистина се случва. Кандидати, клиенти, партньори, бъдещи служители и инвеститори ще проверят в интернет информацията за Вашата марка за да преценят състоянието Ви. Това в момента не е приоритет за Вашия бизнес, строго ни съветват от http://www.serm.bg ? Помислете за това: В B2C, 81% от купувачите правят онлайн проучвания преди да купуват. В B2B, 9 от 10 покупки започват с онлайн проучвания. Освен това, купувачите на B2B извършват средно по 12 търсения, преди да се спрат на някоя специфична марка.
Дори и да не сте имали силна онлайн позиция, хората, с които се занимавате – сега или в бъдеще – почти сигурно ще Ви проверят онлайн и то „през много ситна решетка“.
И това не се отнася само за продукт, който продавате – става дума и за Вашата марка, опит, Вашия онлайн външен вид и Вашата надеждност. Търсачките често са първата стъпка от целия процес. Представете си, че резултатите от търсенето са „прозорецът за пазаруване“ на Вашата марка на потенциални клиенти, бизнес партньори и др.
И как Google възприема и структурира информация за Вашата компания? Ако сте глобална компания, показва ли се съответната информация във всеки индекс на страната? Тази информация наистина ли представлява това, което се стремите да установите? Или донася срам на името, което сте прекарали години да се опитвате да изградите?